Αναπαράγουμε από την ιστοσελίδα www.pals.gr μέρος από το πολύ ενδιαφέρον άρθρο με τίτλο : Ασφάλειες τήξης dc σε φωτοβολταικά συστήματα με μπαταρίες
Οι ασφάλειες τήξεως για προστασία από υπερφόρτωση και βραχυκύκλωμα, καθώς και οι διακόπτες φωτοβολταϊκών δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα, εάν είναι σωστά υπολογισμένοι, για τάση ανοιχτού κυκλώματος και ρεύμα βραχυκύκλωσης.
Δεδομένου ότι οι σειρές PV έχουν εγγενείς περιορισμούς ως προς τα υψηλά ρεύματα βραχυκυκλώματος. Επίσης και στα καλώδια των PV δεν υπάρχει πρόβλημα ως προς την ροή των ρευμάτων βραχυκύκλωσης εάν είναι σωστά ταξινομημένα. Ένας γενικός τύπος για το ρεύμα των καλωδίων και υπερφόρτωσης, είναι το 156% του συνεχόμενου φορτίου και 156% του συνολικού ρεύματος βραχυκύκλωσης.
Στα αυτόνομα συστήματα με τις μπαταρίες αποθήκευσης, ο όρος βραχυκυκλώματος είναι πολύ αυστηρός. Μπαταρία 220Ah, 6V, βαθιάς εκφόρτισης ή lead-acid μπαταρία μπορεί να παραγάγει ρεύματα βραχυκυκλώματος πολύ υψηλά έως 8.000 amps για ένα msec και 6.000 amps για μερικά δευτερόλεπτα σε ένα άμεσο βραχυκύκλωμα. Τέτοια υψηλά ρεύματα μπορούν να παραγάγουν υπερβολικές θερμικές και μαγνητικές δυνάμεις που μπορούν να αναγκάσουν μια υποτιμημένη (overcurrent) ασφάλεια τήξεως να διαλυθεί. Δύο παραλληλισμένες μπαταρίες θα μπορούσαν να παραγάγουν σχεδόν διπλάσιες τιμές. Και οι μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας θα ήταν σε θέση να δώσουν αναλογικά πιο μεγάλα ρεύματα σε ένα βραχυκύκλωμα. Στα συστήματα με συνεχή τάση DC , ιδιαίτερα τα αυτόνομα συστήματα με τις μπαταρίες, η διακοπτική ικανότητα κάθε overcurrent συσκευής (ασφάλειας τήξεως) είναι σημαντική.
Για παροχή της μέγιστης προστασίας και απόδοσης (πτώση χαμηλότερης τάσης) στα κυκλώματα κλάδων (ιδιαίτερα σε 12V, 24V συστήματα), το ampacity των αγωγών μπορεί να αυξηθεί, αλλά η εκτίμηση των overcurrent ασφαλειών τήξεως που προστατεύουν τις γραμμές καλωδίων πρέπει να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερο σύμφωνα με τα ρεύματα φορτίων. Ένας γενικός τύπος για το ρεύμα των καλωδίων και υπερφόρτωσης, προστασίας μπαταριών και inverter είναι το 100% του συνεχόμενου φορτίου και 125% των προσδοκώμενων συνεχών φορτίων.
Μια θρυαλλίδα (ασφάλεια τήξεως) περιορισμού ρεύματος πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε κάθε αγείωτο αγωγό από την μπαταρία για να περιορίσει το ρεύμα σε περίπτωση βραχυκυκλώματος. Και να μειώσει τα ρεύματα βραχυκυκλώματος στα επίπεδα που είναι μέσα στις ικανότητες του υπόλοιπου εξοπλισμού. Αυτές οι ασφάλειες είναι διαθέσιμες με εκτιμήσεις UL 125 ..300, και 600V dc, ρεύματα 0,1 έως 600 amps, και ένα συνεχές AIR 20.000 amps. Είναι ταξινομημένοι ως RK5 ή RK1 ασφάλειες περιορισμού ρεύματος και πρέπει να τοποθετηθούν στο κατηγορία-R. Για μπαταρίες άνω των 1000Ah απαιτείτε ασφάλεια σε κάθε κλάδο μπαταριών.
To υπόλοιπο άρθρο βρίσκεται εδώ.
Ακολουθεί βίντεο (από youtube) της ίδιας εταιρείας που δείχνει κατασκευή φωτοβολταικών πλαισίων συνολικής ισχύος 1,37KWp με 5 πάνελ των 275Wp, μπαταρίες κλειστού τύπου Fulriver 220Ah/12V, ρυθμιστή φόρτισης Phocos PL60 60A, και μετατροπέα inverter COTEK 3000Watt/24V με remote control. Λόγω της μεγάλης ισχύος φωτοβολταϊκών πάνελ η τοποθέτηση τους έγινε έτσι ώστε κατά την μεταφορά και κίνηση του τροχόσπιτου να κλείνουν, και όταν το τροχόσπιτο βρίσκεται σε στάση να μπορούν να τοποθετούνται στην σωστή κλίση, για τη σωστή λειτουργία τους. Τα φωτοβολταϊκά παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια 7 -- 8 KWh την ημέρα. Η εγκατάσταση μπορεί να τροφοδοτήσει φωτισμό, ψυγείο και Αιρκοντίσιον κλάση Α, καθώς και διάφορες μικροσυσκευές :
Σχόλιο συντάκτη : Υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα τεχνικά άρθρα στην ιστοσελίδα της συγκεκριμένης εταιρείας. Βρίσκονται εδώ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου